Duyurular

ÖĞRETMENİMİN ÇANTASI

Projemiz, gerçek nesneler ile çıkılan serüvenli bir yoldur. Süreç içerisinde tema ve etkinliklere konu edilen seçilmiş nesneler ileöğrencilerin bilgi ve deneyime keyifli yollardan ulaşmalarına ve yaşamsal becerilerini geliştirmelerine imkan sağlar. Projemizde, çok yönlü düşünme fırsatı bulunacak, kapsamlı günlük akış içerisinde etkili sunumlarla kalıcı öğrenmelere meydan açılacak, öğrencilerimizin tüketim toplumundan çıkıp üretici birey olmaları doğrultusunda çalışılacaktır. Montessori, Regio, Emilia gibi pedagojiye gönül vermiş yaklaşımlardan ilham alınarak; çocuğun gelişiminde endüstriyel materyallerin kullanımını azaltıp gerçek nesnelerle günlük yaşamı düzenleme, temel becerileri edinme ve doğal materyallerle hayatı yorumlama amacı güdülmektedir.Eğitimde adı yeni yeni anılan nesne temelli öğrenme yaklaşımının okul öncesi eğitimde uygulanabilirliğini, erken çocukluktan itibaren nesne ile öğrenme felsefesini öğretmen ve öğrencilerimizle buluşturmak asıl gayemizdir. PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ: Saliha AKDEMİR

Devamı

OYUN DİYARI

Pandemi sürecinden dolayı çocuklarımızın akranları ile birlikte sürdürdükleri okul yaşantısından ve sosyal etkileşimlerinden zorunlu olarak yalıtımları ve ekran başında fazla vakit geçirmeleri onların sosyal ve psikolojik olarak olumsuz etkilenmelerine sebep olmuştur. Pandemi süreci nedeniyle ekran başında fazla vakit geçiren çocuklarımızın akranlarıyla oyun kurmakta zorlandıkları gözlenmiştir. Projemiz, pandemi sürecinin olumsuz etkilerini oyun yoluyla gidermek, çocukların fiziksel, sosyal, psikolojik, dil ve zeka gelişimlerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Projemiz okul ortamı içinde oyun etkinlikleri şeklinde yürütülecektir. Yaklaşık olarak 4 aylık bir projedir. Oyunlarımız, kazanım ve göstergeleri belirlenerek günlük planlar şeklinde hazırlanmıştır. Oyunlarımız MEB Okul Öncesi Eğitim programına uygun olarak entegre edilmiştir. Pandemi nedeniyle şartlar doğrultusunda uzaktan eğitime geçilmesi durumu göz önüne alınarak projemizdeki günlük planlarımız esnek olarak hazırlanmıştır. PROJE YÜRÜTÜCÜLERİ ; Aylin EMİROĞLU- Gülizar SELÇUK- Zübeyde BAĞCI

Devamı

DİKKAT ! GÖRSEL ZEKA VE KODLAMA İÇERİR

Öğrencilerin, öğrenmelerini gerçekleştirebilmek için dikkat ve merak duygusunu harekete geçirerek ,görsel zekâyı çalıştırıcı faaliyetlerde bulunmaları sağlanacak. Akıl ve zekâ oyunları ile karar verme,hafızada tutma,stratejik düşünme,gözlem yapabilme,akıl yürütme,problem çözme, kavrama,uygulama,analiz-sentez ve değerlendirme gibi zihinsel becerilerini de geliştirme imkânı bulacak. Teknolojik gelişme ile erken yaşta kodlama eğitimi almaya başlayan çocukların gelişimleri de olumlu olarak etkilenmektedir. Bu doğrultuda proje,bilgisayarsız kodlama ve temel seviye bilgisayarlı kodlama çalışmalarını içermekte. Proje ile erken yaşta kodlama eğitimi almaya başlayan çocukların;zihinsel gelişim,problem çözme becerisi,işlerin planlanması, durumlar arası ilişki kurma ve yeni fikirler üretme,yaratıcı düşünme gibi birçok 21. Yüzyıl becerisinin arttırılması konusunda daha çok gelişim göstereceği inancındayız.  PROJE SORUMLUSU : MELTEM YILMAZ

Devamı